onsdag 1. oktober 2014


Kylling og kålsalat «Vietnam»
 
Allerede så tidlig i uken har jeg fått min påfyll av asiatiske mat og er igjen svart fornøyd. For ordens skyld, er jeg glad i norsk klassiker og, men det er noe med den friske smak, farge og den perfekte balanse mellom søt og salt de er berømt for i Østen. Nå jeg tenke meg om, jeg like faktisk al mat med unntak av ansjos. Sild kan jeg også la være.

Jeg er opptatt av kosthold for hele familie og utrykket – vi er det vi spiser – er en vesentlig del av min vurderingen og planlegging av alle måltidene. Vi kan har kake og spise det og, men alt i moderasjon.

Kake hadde vi i går, og med det i bakhode laget jeg en lettere middag. Det var så god at alle spiste to runde. Et ferdig kokt kylling, kinakål, gulrøtter og litt chili blandet sammen med et dressing av lime, fiskesaus, sesamolje, sukker, salt og deilig koriander. imiddag x 5d = 30m – mat matte. En intelligent hverdags middag i 30 minutter.

 Chicken and chinese cabbage salad «Vietnam»
 
It is early in the week, and I am happy again to have had my top up of Asian food. Just for the record, I am fond of Norwegian classics too, but there is something with the fresh taste, colour and the perfect balance between sweet and sour that they are famous for in the far east. When I think about it, I actually like all foods except anchovies. I can also leave pickled herring alone.

I am conscious about nutrition for the whole family and the saying – you are what you eat – is a deciding factor in my decision process and planning of all meals. You can have your cake, and eat it too, but everything in moderation. We did have cake yesterday, and with that in the back of my mind, I made a lighter dinner. It was so good that we all went back for seconds. A ready cooked chicken, Chinese cabbage, carrots and chili, mixed with a perfect dressing of lime, fish sauce, sesame oil, sugar, salt, pepper and coriander. . imiddag x 5d = 30m – food maths. An intelligent everyday dinner in 30 minutes.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trenger du oppskrifter, råd eller tips? Legg til kommentar.