tirsdag 16. september 2014



Min kjære har lovet å begynner å fiske og til sett ut garn. Han ville bare venter til alle sommer hus og hyttene i område hadde pakket ned for sesongen og folk hadde flyttet tilbake til byen. Han mente det var ikke nok fisk i fjorden for alle, og "noen" hadde sett tegne akkurat på hans favoritt sted, eller akkurat det han pleide å få fisk. Jeg har ventet og ventet tålmodig for havets gode siden skole start. Jeg hadde hode fullt av fiskesuppe oppskrifter og ventet med spenning. Plutselig skjedde det! Ut om kveld med garn, opp tidlig om morgen få å dra den inn. Og var fikk han? Helt korrekt – ikke mye. En lyr av mellom størrelse. Jeg måtte tilbake til tenke boksen og hva spennende jeg kunne få til men den stakkars lyr. Yes. En fisk var nøkk til et velsmakende kraft for fiskegratengen min!

 Det som jeg kaller - "All in One" fiskegrateng. Gulrøtter i bunn, toppet med torsk, (alltid reserve provianter i fryse boks) nydelig hvit saus fra fiskekraft og toppet med potetmos og øst. Helt nydelig - en intelligent middag, laget i 30 minutter. God gammeldags husmanns kost som er sundt og balansert. Og nå gleder vi oss til han få sette ut garn igjen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trenger du oppskrifter, råd eller tips? Legg til kommentar.