onsdag 17. september 2014


Det gå an og lager nydelig middager hver dag med fersk råvarer. Jeg vet godt hvordan det er å være travelt, løpe inn til den nærmeste butikk på vei hjem fra jobb, ta på den første vakuum pakk som fange, betale og løpe ut igjen. Faktisk, jeg var så stresset en gang, jeg glemte å betale for bensin etter fyllingen. Vi prioritere ikke matlaging i hverdagen og det er dumt. Det som jeg har opplevd, mest ofte er det kreativitet og inspirasjon som mangler. Kokebøker har vi heller ikke tid til bla gjennom etter jobb og i mellom kjøring til fotball, trening osv. Jeg leste at blåskjell er på sitt beste mellom juli og september. Hvis det er sånt, høy sesong er på trappen. Blåskjell i dag er lett tilgjengelig og kjøpes fersk i nett på fiskedisken. Selv plukket har jeg dårlig erfaring med – dessverre var de fullt av små perler og rett og slett, uspiselig. Jeg skal uansett prøve igjen en dag. De blåskjell vi spiste var helt nydelig og stor. Det beste er at de er billig å kjøpe, fort og enkelt å lage. Blåskjellene var helt ferdig mens jeg ventet fremdeles på risen. Med litt tørket rød chili, hvitløk, en klunk oliven olje, hvitvins eddik, sitron og persille var middagen klar. Vi måtte henter en fransk bagetter midtveis få å nyter den gode saftig suppe i bunns. Våg å ta sjanse på noe nytt, og hvorfor ikke midt i uken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trenger du oppskrifter, råd eller tips? Legg til kommentar.