mandag 22. september 2014

Det er alltid koselig med besøk på en sondags ettermiddag. Det er enda bedre nå vi få noen timers varsel i forkant. Folk som har kjørt hele veien her ute forventer litt servering, og det skulle bare mangler. Som oftest nå jeg er ferdig med telefon samtalen, det første jeg tenke på er «aaaahh, hva har vi i skapet eller fryser som er godt og søt. Sondags ettermiddag er ikke tiden for ost og kjeks. Det er alltid noen vi kan finner på og det er fornuftig med en oppskrift på lur og ingrediensene som trengs i reserve. Etter en fort runde i skapet, det var bestemt at min gresskar muffins ville være en bra valg til anledningen. Gresskar er dessverre lite brukt her i Norge. Det er egentlig synd. Gresskar er som et potet – kan brukes til alt, og har en litt søt, syrlig smak. Laget med brun farin og rør sukker, de er en sunnere valg. Med smak av kanel, muskat, ingefær og nellik, de er snadder. Jeg har også laget de med mørk sjokolade biter men sjokolade hadde jeg ikke. Nå er sjokolade skrevet på handleliste
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trenger du oppskrifter, råd eller tips? Legg til kommentar.