søndag 21. september 2014


Etter min fast frokost, dagens avis og kaffe er jeg klar for dagens innlegg. Mat laging på lørdags kveld kan ta lang tid. Det er den dagen i uken at det mest omfattende oppskrifter er på meny og jeg våg og ta sjanse for nye utfordringer, mens familiene masse stadig om nå maten bli ferdig, for de er sulten. I denne tilfelle er det lurt og har noen «snacks» på lur som er fort og lager og lett. Vi må har plass for den stor middag som kommer om litt. I går var det Oliven Tapenade med min favoritt svart gresk «Kalamata» oliven, etter bestilling fra min datter. Oliven, oliven olje, capers, hvitløk, sitron, nyplukket timian og salt blendes sammen i en kjøkken maskin, og i løpet av noen minutter, sammen med et håndfull ostekjeks har du nydelig snacks klar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trenger du oppskrifter, råd eller tips? Legg til kommentar.