fredag 19. september 2014


Laging av matpakke til skole er for meg en kjedelig oppgaver. Jeg må også innrømme at jeg er ikke en av de «A» mennesker type –«I am not a morning person». Derfor har jeg rutine at alt må gjøres kvelden før og helst i samme slengen som oppvask etter middag. Deretter er kjøkken til Lisa stengt for dagen. Kvelden før smøring også begrense litt om pålegg. Jeg kan ikke bruke for eksempel tomat skiver eller agurk eller bløt pålegg. I tillegg har jeg et kresne tenåring som like lite og hvis jeg ikke treffe gå hun til butikken å kjøpe noe annet. Det er fordeler og ulempe med eget visa kort, og vi vet hvem det er som sette penger inn på konto. Det som er godt er å smøre litt pesto saus på skiver, legg på et salat blad, et dryss av balsamico crème eddik og topp med speke skinke. Det er utrolig godt. Brød valg er også viktig. Lang skole dager på videregående i byen og trening betyr også at jeg må lager flere matpakke for dagen. En utmerket snacks jeg har funnet på er hjemmelaget «energi barer» som er enkelt og fort å lager. De inneholder min hjemmelaget muesli blanding, havregryn, egg og akasiehonning. Jeg har også laget variasjoner med eple biter, tørket tranebær og sjokolade. Nå er det helg og jeg slippe matpakke for to dager – Yeh.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trenger du oppskrifter, råd eller tips? Legg til kommentar.